Pentax Optio W90 oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax Optio W90 oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Louisa1964 22-11-2011

Camera maakte op zich hele mooie foto's totdat ik hem in het water wilde proberen waarvoor ik hem eigenlijk gekocht had.
Toen ging deze kapot ondanks de belofte waterdicht te zijn tot en flink aantal meters. Ik had hem niet juist behandeld zei men bij Pentax want hij zat vol met rommel. Ja als de camera in de zee volloopt kan ik je op een briefje geven dat deze volloopt met oa zand ja.
Daarvoor had ik hem nog nauwelijks gebruikt en alleen thuis opgeladen. Dus wees allert dat ieder thuisstofje dus ook kan zorgen dat de camera niet meer waterdicht is en je krijgt dus GEEN garantie.

SLS 09-01-2011

De Pentax Optio W90 zag er op het eerste gezicht wat erg robuust uit. Maar goed dat is deze natuurlijk ook. In de praktijk is deze niet veel groter dan een 'normale' digitale camera. Bij het bestuderen van de mogelijkheden viel mijn mond toch wel open. Er zijn vele instellingen mogelijk. Er zijn maar liefst 24 programma's beschikbaar. Ondanks de vele instelmogelijkheden en programma's mis ik de mogelijkheid om de anti-rode ogen functie uit te zetten in de portretstand of andere programma's met gezichtherkenning. Ook mis ik een klein beetje een snelle schakeling naar de videomodus. Nu moet dat via het mode-menu. Niet echt omslachtig, maar de directe knop op mijn vorige camera was handiger.

De foto's (en ook de video's) zijn van uitstekend kwaliteit. Wel heb ik nog veel last van bewogen foto's, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat ik nog niet alle instellingen precies ken. Een kwestie van ervaring op doen denk ik. Ervaring met onderwaterfotografie of -films heb ik nog niet.

Een ander kleinigheid wat ik mis is de lenscover. Ik ben bang dat het glaasje voor de lens snel zal beschadigen en omdat er geen tasje standaard wordt mee geleverd heb ik deze maar meteen aangeschaft.

Leuk detail is de riem met musketonhaak. Deze past heel goed bij zijn robuuste uitstraling. Ander leuk detail wat ik nog niet eerder heb gezien bij een compact camera zijn de 3 LED-lampjes om de lens voor macro opnamen.

Het opstarten geschiet razendsnel. Binnen 2 seconden is de camera klaar voor het maken van foto's of video's. Dit komt mede doordat de lens niet uit zijn behuizing komt. De lens staat al klaar voor gebruik. Eventueel zelfs volledig ingezoomd.

miepje10 13-11-2010
Geschreven voor: Pentax Optio W90 groen

Heb deze camera van de zomer gekocht voor mijn paardenvakanties. Prima camera! Kan tegen regen, modder en is zo in te stellen dat je makkelijk een foto schiet. Minpunt zou ik kunnen noemen dat er geen bescherming voor de lens zit, dus die moest ik zelf steeds schoonmaken. Verder raad ik aan een extra batterij te kopen.